onsdag, juli 2

Pudelnational.

Allt började i Måndags Då åkte vi iväg till Eva på Inkus som var vänlig nog att klippa våra hundar trots att hon hade mycket att fixa med. Jag tackar och bugar Zäta blev supersnygg. Medans Eva klippte så åkte vi till Pudelparadiset och handlade lite, tyvärr så var halva butiken nerpackad och väntade på Nationalen.
Gud dessa dagar har varit hysteriska och inte ett dugg roliga. Tisdag och onsdag slapp vi regn men det var istället två jätte varma dagar med gassande sol och jag lyckades givetvis bränna mig och ihop med mina 30 myggbett jag drog på mig ser jag smått lustig ut.

Utställning är inte min grej, jag blir såå nervös. Igår gick det bra för mig och Zäta trots all nervositet. Han gick fint i ringen, stog bra och kissade INTE i ringen (som vissa välkända hundar gjorde).


Kritik: Small dog, feminine, Small head. Dark eyes. ears a little short. Good angulation. Very good coat. Correct in movment. Blått band. Good.



Sedan var det bara att skynda hem bada om Tjejerna,föna totta laga mat mm. fösöka sova lite med en superförkylning på gång för att sedan ge sig av innan Fan själv fått skorna på sig i gryningen. Tillbaka till ringen och idag var det Vilma och Amies tur. Dom var jätte duktiga båda två.

Vilma blev BIM och Amie fick ett Blått band.



Vi stannade kvar ett tag och tittade på agillity. Jisses vad det såg roligt ut. Mina förhoppningar är att nästa år så kan jag och Zäta kanske vara med:) Nu ligger vi hemma på soffan och myser. Imorgon så ska alla tre hundarna badas om och fixas så är det dax för Världsutställning på fredag tidigt som F*n eftersom Vilma är hund nr8 in i ringen. Vi ska in som hund nr50 så jag hinner jaga upp mig ordentligt och bli illamående. Hoppas på att dom har många toaletter i våran avdelning.

Inga kommentarer: