lördag, juni 28

Niklas krabbkungen olsson.



Ni kanske inte hade någon aning om att ni känner en av Skånes bästa krabbfiskare genom tiderna, Nej han heter inte Glen och är från Göteborg han heter Herr olsson och är av en händelse Stockholmare.


Jag råkar ha unika bilder på Olsson "In action". Först fiskar man upp krabborna på skoj, När krabba nummer ett rymmer för att man inte vågar hålla i den och krabba nummer två Hoppar tillbaka ner i vattnet med hink och allt då då handlar det inte om hobbyfiske "a lá Glen" längre. Då e det blodigt allvar om det så krävs att man rycker håven ur händerna på småtjejor som är på semester så ska sista krabban upp ur havet.

För att sedan Tvingas lämna tillbaka alla till Moder natur för att SVÄRMOR tjatar om att man ska gå och handla glass. Jaja för att hinna bli rund och go som en köttbulle till vintern är det viktigt att Olsson får i sig sina dagliga kalorier ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!Emma Igår var vi och fiskade krabbor igen med familjen Selway. Bara ett barn föll i vattnet.(det var inte din bror)
När vi skulle ha krabb race innan vi gick hem så fick alla krabborna namn efter oss som var där. Krabban Carina flyttade sig en centimeter sen satte den sig ner och vägrade röra sig. Ungarna sa titta på Carina hon sitter bara där och villar sig, hon vinner inte. Då fick jag gå fram och försöka hjälpa henne lite men de var inte lätt att få iväg henne De var som hon sa jag tyar icke mer, upp och ner i vattnet nu stannar jag här och tar det lugnt och tittar på havet, lyssnar på fåglarna och sen i kväll går jag ner till strand kanten och simmar till mitt bo. Gissa om jag kände igen mig i denna lilla krabba. Tre stora krabbor följde med Selways hem och blev kvällsmat. Idag på morgonen var jag hos läkaren och fick instoppat en stor tuss med alsolsprit i örat, så hörde jag dåligt innan så är det inget mot vad jag gör nu. Jag hade tydligen en infektion i örat, hur det nu gått till jag som tvättar mina öron i Absolut varje morgon.
Lycka till på utställningen i morgon Puss Mamma