måndag, juli 14

Pudelläger 2008 Söndag.

Jag vaknar tidigt på morgonen och i kalender står det att det är söndag. Gud sa åt människan att hon skulle vila på söndagen men det är tydligen inget som min matte tagit fasta på eller något som gäller trötta pudlar. Nädå upp med tuppen matte stjäler mina saker och lägger dom i en väska, jag tar tillbaka dom och lägger dom på sin plats. Då blir matte sur och säger att vi inte har tid för vi ska faktiskt åka på ett "Roligt" läger (låt mig återkomma till ordet "Roligt" senare.) Något märkligt hände mig igår.... Först tog matte med mig så att "lydnadstanten" Leone fick klippa av all min supermanliga lejonman som jag sparat på sedan jag föddes, sen tog hon med sig "tantens" Gestapo Kajzza med sig hem så nu får jag inte göra något roligt alls. Lite exempel på roliga saker att göra.... hoppa upp och ner som en tok på matte och husses ben (eller ja typ alla ben om jag tänker efter), skälla som en tok på alla grannar i trappen (eller ja typ alla som går i trappen), dra fram alla leksakerna hoppa upp och ner på möblerna och låta GRRRRRRRRR.. som han den cooola tigern i Nalle Puh. Nädå när Kajzza är med den lilla smilefian då ska man vara snäll och fin inte skälla eller dra i koppel.. humm undra om matte mutat henne med köttbullar innan... *påmminer mig själv om att kolla köttbullsförrådet*.



Var var jag jo Söndag min vilodag... Tina, Vilma, Camilla och Amie kom och hämtade oss. GUD VAD MYCKET SAKER DOM SLÄPAT MED!!!!! Jag hade med mig mitt självförtroende och mitt alterego Knotas Skelleton det räcker långt materiella saker är överflödiga (ja sålänge det inte är mina saker dårå).

In i bilen med allt och mot Kungens kurva, (what!!!! ett skämt eller) har vi stökat hela dagen för att sitta en timme i bilen med husse, gestapo, småtjejerna och Camilla medans Matte och Tina handlar mat och grill... Phuuu tur detta var inte sluthållplatsen.

När vi kom fram till vårat läger så fick vi en superfin stuga. Jag och matte fick en säng (i samma rum som husse och gestapo så det blev inget hoppa på madrassen och kolla studsen) och tjejerna fick varsitt rum. När allt var uppackat så skulle vi gå till Utsikten och grilla.

Vad händer då?? Kläm i alla nu den här sången kan ni - Regnet det bara öser ner, öser ner,nanannnananna. Någon får gärna förklara för mig vad ordet roligt betyder för jag trodde inte att det hade med vatten att göra....

<-- Påväg till utsikten innan regnet kom. Längst fram Camilla och Snöprinsessan Amie, Tina och silverfisken Vilma och sedan Husse Niklas och Kajzza.

Inga kommentarer: