lördag, juni 28

Spa.




Igår hade Mamma och jag Tjej-dag. En väldigt trevlig och efterlängtad sådan.


Först gick vi en sväng på Väla (det enda shoppingcentret i Hbg), Det hade regnat HELA förmiddagen men vi hade tur och fick inte en droppe på oss.


Inte helt oväntat så hittar min mamma på tokigheter och började vår tur på stan med att hälla ut en flaska med 50cl vatten i sin väska så att alla hennes saker blir dränkta och det rinner vatten ur väskan och längs benen på henne. Då passar lillebror på att hoppa in i en hiss och låta dörrarna stängas medans mamma tömmer hela väskan och viftar med blöta papper och förbipasserande tittar lite förundrat på cirkus Lindgren. När det mesta var urvridet gick vi bort och lämnade av lillebror som turligt nog stod kvar i hissen. Alltid dumt att börja en harmonisk dag med att tappa bort familjemedlemmar....


Väl inne på Njuta (namnet på det spa vi bokat tid) så innfinner sig en slags harmoni och välbefinnande i kroppen. När Nikki köpt (alt byggt) mitt drömhus så ska jag ha ett rum som Njuta i min källare. Vi fick tofflor och morgonrockar, fotbad och The sen tog jag en Stenmassage och mamma en vanlig massage.


Stenmassage är nog massage när den är som bäst. Gud vad det var skönt och jag låg och tänkte att dethär, det är livet.


Kommer ut från min fantastiska massage och ser lite halvdåligt går ut i rummet där man fick sitt The och fotbad och går fram till en grupp för att sätta mig och dricka mitt vatten, då inser jag att ingan av dom är min mamma. Pinsamt!


Mamma och jag gick och åt på en restaurant som hetter Mezzo och var ett riktigt trevligt ställe. Otroligt mycket mat på tallriken bara vi åt inte ens en tredjedel av vad vi beställt in.


Köpte med oss bakelser hem och hyrde Arn på vägen.


En väldigt trevlig dag som jag hoppas få göra om snart. Synd att Arn var en bajsfilm och att jag slösade bort två viktiga timmar av mitt liv.

Inga kommentarer: