tisdag, juni 24

Skåne skåne skåne


Vad kan man säga inget förändras i Helsingborg.
Samma gamla dåliga regnväder å blåst varje dag och då menar jag VARJE DAG.
Det var inte så lätt att ta sig ner till Helsingborg denna gången. Först glömde vi min väska med plånbok mobil och nyklar hemma i lägenheten så Niklas fick stressa iväg i en taxi och hämta den. Så nu blev hemresan genast 300kr dyrare.
När vi väl kom till Arlanda var där KAOS som vanligt. 2st stackars människor skulle ta emot bagaget från den enorma kön på flera mil kändes det som. Jag körde en -Ursäkta ursäkta jag har en liten hund med mig vart kan vi checka in? Vi fick gå före hela kön å gick till special bagage ;) VIP Zäta uppförde sig mycket bra och låg tyst å stilla vid mina fötterhela resan.
Vi var tvungan att lämna vårt första plan för att det luktade elbrand och ena motorn inte fungerade så vi blev en timme sena men det gjorde inget för att SAS kompenserade oss med ett plan som inte brann och hade två motoror som båda snurrade yippi ka yeey MOF. Väl på det nya planet ber dom om ursäkt för fördröjningen men säger med ett leende att man kan få KÖPA NÅGOT VARMT ELLER KALLT Å DRICKA.... What?? Vart e servicen påväg? Ge mig en dricka för besväret..
aja i Helsingborg är vädret som sagt bajs med både hagel orkaner och lite sol emellanåt. På midsommar tog Zäta tillfället i akt och utse sig till herren på täppan. Matte vart galen 2-1 till Hunden. I måndags smet han från matte på promenaden 2-2 till hunden.
Igår pep han hela bilfärden fejkade rabies i Ängelholmshembygdspark mm. 2-3 till hunde jag kände mig hjälplös frustrerad och SKITARG.
Sen tog jag fram mitt hemliga vapen LENA, Lena min räddare i nöden hon gav mig peppning och råd och sa att jag inte alls behövde lämna bort pittpudlen till en hemlös.
Idag var vi ute och gick en lååång runda. Mattes vilja var starkas och Zäta fick innfinna sig i ledet så nu står det 3-3. Har goda förhoppningar om att jag kommer att gå segrandes ur det här.
Så lill pudlen here i come.

1 kommentar:

Anonym sa...

Klart du vinner!!! Emma han är en hund! På lägret då jävlar ska våra tre små bli jordens bästa lydnadshundar med ett tryggt självförtroende och en enorm insikt om att det är vi som bestämmer :)

Ps. Lånar gärna ut mina öron igen när du känner att du behöver prata av dig frustrationen. Ses snart!