torsdag, juni 12

Lena lena lena.

Idag har vi varit och träffat Lena allas våran egna Cecar Millan.
Jag blir inte så ofta imponerad besserwisser som jag är, tror för det mesta att det skulle jag fixa lätt som en plätt. Jag är lite av en expert på mycket, en ganske dålig egenskap men som jag är väl medveten om och försöker hålla i schakt. Men lena hon imponerar mig som ingen annan.
Jag bugar för hennes vishet och fantastiska ledarskap.
Idag var det dax för omgång två och nu var Husse med och fick lära sig fix och trix så att den lilla svarta inte ska spela ut oss mot varrandra. Stackars zäta fattade snabbt att nu är det kokta fläsket stekt och att han måste bli en lydig pudel.
Min hund är något av det smartaste jag stött på och samtidigt som han tänker ut hur han ska kunna protestera utan att göra fel så ser man hur hornen växer i pannan på honom.
Tex jag lägger honon platsliggande han får inte resa sig, men jag korrigerar inte hans ylande och skällande utan korrigeringen kommer när han reser sig upp och då tar jag tag lyfter upp honom lägger ner igen och säger ett dovt PLATSSSS det resulterar i att han blir tyst som en mus. men lill djävulen har lärt sig så han ligger som ett ljus rör sig inte ur fläcken så kan jag inte korrigera för tekniskt sett gör han inte fel.
Jag ser hur han spänner ögonen i mig och..... YLAR FÖR ALLT VAD HAN ÄR VÄRD.
Sen kan man nästan se hur han ler nöjt och tänker -Du kan inte ta mig, nananana.
Hehe han är lik sin matte men skam den som ger sig jag ska vara uthållig som en gasell...(sitter och undrar om dom e uthålliga) Aja jag ska klara det och nu har jag även husse på min sida slaget om den lydiga pudlen har börjat.
2-0 till människorna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag hejjar på Zäta! (: / Tina -"för den lilla utsatta individen"