lördag, maj 31

Nya friska tag.

Idag var en ny dag, en stor dag, en dörr som öppnade och en annan som stängdes. En värld av förväntningar och möjligheter öppnades frmför oss och bakom oss lämnade vi föruttfattade meningar och gamla misstag... Nästan så poetiskt har det varit.
Det varit en skön sommardag. Jag och Zäta har varit iväg i skogås med våra vänner och haft en privatlektion av Sveriges motsvarighet till Cesar Millan.

En underbar kvinna som verkligen vet vad hon pratar om. Hon hjälpte mig att få tummen ur arslet och huvudet på skaft.
Sa saker som man i efter hand kan säga -Eee det fattar väll vem som men som för oss inte varit en självklarhet. Efter tre timmar med råd och rön så kan nu min hund åka bil utan att låta som en polis siren vilket vi alla är tacksamma för. Nu ska det tränas Ensamhetsträning, kontaktövningar, varva ner, burträning mm tills vi träffas nästa gång.

Jag är väldigt possitiv och ser ljust på framtiden. efter dagens lärdomar åkte vi hem till Tina och fick mycket goda kyckling tacos att äta innan det var dags att fara på nya äventyr på hundön. Vi stannade vid ica på vägen för att köpa dricka och studsboll, jag säger till Zäta att ligga kvar på golvet i bilen. kommer tillbaka från affären och se på fan hunden ligger kvar. Jag är imponerad.
En bild på Tjejerna.
Vill även passa på och säga att vi är väldigt glada över att Amie är pigg Igen.
Hundön var ett trevlig ställe.
Men lite dåligt att dom inte klipper gräset på just den här Ön när dom andra öarna 5m bort är så välpolerade.
Lite bilder från vår härliga dag kommer här.
Snygg Zäta oborstad och lite "ruff".







Inga kommentarer: