fredag, maj 30

Sommar sommar sommar.

Så nu äntligen har sommaren kommit till Stockholm med allt vad det innebär.
Zäta tycker att det är väldigt varmt i all sin päls och jag gör mitt bästa för att hålla honom sval. Dom långa promenaderna tar vi antingen tidigt tidigt eller sent på eftermiddagen.
Efter vi börjat använda oss av scalibor halsbandet förra veckan så har han bara fått en fästing och den hade dött av att bita honom. Jippi hoppas på att trenden håller i sig.
I onsdags var husse och fisen på lydnadskurs medans matte satt på avstånd och tittade på, det går riktigt bra för dom och jag är stolt över båda mina killar.
Imorgon gäller det!!!!! Då ska vi träffa Stockholms svar på Cesar Millan (vars båda böcker damp ner i brevlådan igår by the way) Zäta ,Amie och Vilma med respektive mattar har hyrt in en mycket kunnig kvinna som ska hjälpa oss med allt från ensamhetsträning, klicker till Lk1.
Det ska bli väldigt spännande och jag ser fram emot alla bra tips och råd sen ska det baskemej tränas för glatta livet.
Nu ska vi ut och göra Hammarbybacken osäker ;)

Inga kommentarer: